Our website uses  cookies for statistical purposes.

  • Str. Dr Nanu Muscel nr 8, sector 5, Bucuresti 
  • clients(at)romanian-accountants.com
  • 004 0724 205 501
Our Articles

Statul de plata

Statul de plata

Realizarea unui stat de plata se face de catre specialistii in resurse umane si salarizare. Acest document justifica platile efectuate catre angajati, asa cum prevede Codul Muncii, art. 168. In randurile ce urmeaza puteti afla informatii despre statul de plata, cu precizarea ca, puteti apela la contabilii nostri in Bucuresti pentru toate informatiile care va intereseaza.

 Pe scurt  
 Ce este statul de plata? Un document care justifica plata salariala in conturile angajatilor unei companii

Cand se intocmeste un stat de plata? 

 Inainte de livrarea salariilor catre angajati si in functie de data stabilita in acest caz de catre companie

Cine realizeaza statul de plata? 

 Departamentul financiar-contabil, in colaborare cu departamentul de salarizare si resurse umane

Acte normative pentru statul de plata in Romania 

– Ordinul MFP 2.634/2015,

– Codul Muncii in Romania, articolul 168

 Cuprinsul unui stat de plata

 – numar unic de inregistrare,

– numele angajatului si al companiei,

– contributii individuale,

– retineri salariale,

– venit brut,

– venit net,

– numele persoanei care a intocmit statul de plata

 Modalitati de plata a salariului

Avans si lichidare sau livrarea salariului intr-o singura transa, lunar 

 Folosirea pontajului pentru intocmirea unui stat de plata (DA/NU)

DA 

 Retineri salariale

– taxe,

– impozite,

– rate bancare,

– popriri,

– alte obligatii de natura juridica 

 Impozitul pe venit in Romania

10% 

 Calcularea salariului in functie de zile libere  La intocmirea unui stat de plata se tine cont de concediul de odihna sau medical dupa caz, numarul de ore lucrate, etc.
 Se folosesc programe de salarii

 Specialistii nostri in salarizare utilizeaza programe dedicate pentru calcularea salariilor.

 Semnarea statului de plata

 De catre persoana care a intocmit documentul respectiv, conform legislatiei in vigoare

 Se pastreaza statul de plata in companii? (DA/NU)

 DA

 Servicii de contabilitate oferite de firma noastra in Bucuresti

– contabilitate primara,

– salarizare,

– audit,

– inregistrare pentru plata taxelor,

– intocmirea situatiilor financiare anuale 

 De ce sa alegi serviciile contabililor nostri din Bucuresti?

– profesionalism,

– eficienta,

– comunicare,

– preturi avantajoase pentru servicii complete

Ce este statul de plata si care sunt principalele caracteristici

Asa cum se mentiona la inceputul articolului, statul de plata este un document justificativ pentru salariile angajatilor intr-o companie, care este inregistrat in contabilitate. Firmele cu angajati in Romania trebuie sa intocmeasca aceste documente de fiecare data cand se calculeaza salariile pentru acestia. Atunci cand contractati serviciile unei firme de contabilitate in Bucuresti vi se va explica in detaliu ce presupune statul de plata si care sunt caracteristicile acestuia. Iata mai jos cateva aspecte importante:

  • Potrivit Codului Muncii in Romania, art.168, plata salariului se dovedeste cu ajutorul statului de plata.
  • Un stat de plata pentru salarii cuprinde informatii despre contributiile sociale, de sanatate, impozitul afferent, cuantumul sumei virate in contul angajatului.
  • Trebuie retinut ca un model de stat de plata nu este acelasi lucru cu fluturasul de salariu, acesta din urma cuprinzand in detaliu venitul individual.
  • Statele de plata contin un numar unic si data la care a fost efectuat documentul respectiv.
  • Acelasi stat de plata mai trebuie sa cuprinda si informatii despre numele companiei, numele persoanei care intocmeste documentul, contributiile individuale de asigurari, cheltuieli profesionale, retineri personale si deduceri.
  • Impozitul calculat si retinut, precum si salariul net al angajatului sunt informatii ce se regasesc pe statele de plata.

Daca doriti sa aflati mai multe despre un model de stat de plata pentru a intelege acest tip de document, puteti discuta cu unul din contabilii nostri din Bucuresti.

Cum se intocmeste statul de plata?

La baza unui stat de plata se afla diverse documente si informatii. De exemplu:

  • Pontajul cu orele lucrate,
  • Documente cu retinerile legale,
  • Concediu de odihna,
  • Certificate medicale, dupa caz,
  • Retineri legale in caz de executare silita.

In Romania, unele companii, de obicei cele de stat, merg pe principiul avans si lichidare, insemnad astfel ca plata salariilor se face de doua ori pe luna. In mediul privat, majoritatea firmelor prefera plata lunara, intregul salariu net fiind livrat in conturile angajatilor.

Persoanele delegate care intocmesc statele de plata

Departamentul financiar-contabil, alaturi de cel de salarizare sau resurse umane este cel care intocmeste statul de plata. Specialistii din aceste departamente folosesc platforme dedicate si programe cu ajutorul carora salariile sunt calculate mult mai usor. Se genereaza astfel toate informatiile necesare cu privire la salariile angajatilor, calculate cu taxele aferente acestora. Urmeaza apoi ca, statul de plata sa fie semnat de managerul departamentului financiar-cotabil, specialistul in salarizare, daca acest tip de serviciu este externalizat sau chiar de catre managerul firmei.

Mai jos gasiti cateva detalii despre salariile in Romania:

  • Salariul de baza minim brut in Romania este de 3.000 de lei pe luna, potrivit datelor pentru 2023.
  • La acest salariu, angajatul plateste statului suma de 1.102 lei, iar angajatorului ii revine suma de 63 de lei ca taxe.
  • Dupa plata taxelor, salariul net este de 1.898 de lei.

Recomandam celor interesati de state de plata si modalitatea prin care se intocmest aceste documente sa contacteze firma noastra de contabilitate din Bucuresti. De asemenea, va stam la dispozitie si daca sunteti in cautarea unei firme de audit in Bucuresti.