Activitatile si performantele financiare ale unei companii inregistrate in Romania sunt transmise catre institutiile abilitate, sub forma unor situatii financiare. Aceste documente pot fi verificate de agentiile guvernamentale si chiar de contabili. Pentru a intelege mai bine ce presupun situatiile financiare si care sunt scopurile intocmirii acestora, va invitam sa cititi randurile ce urmeaza, cu precizarea ca unul din contabilii nostri din Bucuresti va poate lamuri in acest subiect. Pe de alta parte, firma noastra de contabilitate va pune la dispozitie o serie de servicii pe care le puteti descoperi intrand in contact cu noi.
Rapoartele financiare sau situatiile financiare pot cuprinde declaratii, bilanturi contabile, informatii despre datoriile companiei si multe alte aspecte financiare. Conform Codului Fiscal al Romaniei, situatia financiara a unei companii se intocmeste de doua ori pe an, dupa cum urmeaza:
Astfel, odata intocmite situatiile financiare ale unei companii, acestea se transmit mai departe catre Administratia Financiara, alaturi de bilantul contabil. In cazul unui SRL sau SA, situatiile financiare se pot transmite catre entitatile in cauza in maximum 150 de zile de la data incheierii exercitiului financiar, asa cum prevede legislatia. Si chiar daca se intocmesc doua bilanturi anuale, majoritatea companiilor prefera ca toate datele financiare si operatiunile sale sa fie inregistrate periodic, pentru intocmirea unui bilant lunar. Va invitam sa descoperiti mai multe informatii in aceasta directie apeland la serviciile noastre de contabilitate din Bucuresti. Suntem aici sa va explicam cum se intocmesc situatiile financiare anuale.
Contul de profit si pierdere trebuie sa cuprinda informatii despre performanta financiara a unei companii, pe o anumita perioada de timp. Printre documentele intocmite trebuie sa se regaseasca lista cu veniturile si cheltuielile companiei, urmata de rezultatul final, respectiv informatii despre profit, daca exista, sau pierderi. Iata ce trebuie sa cunoasteti despre contul de profit si pierdere si ce date se folosesc in intocmirea acestuia:
Puteti discuta cu noi despre ce fel de situatii financiare anuale sunt necesare in companie si cum se realizeaza acestea.
Situatiile financiare interimare au ca termen de depunere 30 de zile de la aprobarea obtinuta in urma adunarii generale a actionarilor companiei. Intocmirea unor situatii financiare interimare se face cu ajutorul inventarierii patrimoniului, iar rezultatele si informatiile obtinute se inregistreaza in registrele contabile. Mai multe despre ce fel de situatii financiare interimare si desigur rapoarte financiare se intocmesc intr-o companie inregistrata in Romania puteti afla de la contabilii nostri din Bucuresti.
Iata cateva informatii despre taxele din Romania, cu precizarea ca, la intocmirea situatiilor financiare pentru companii se tine cont de fiecare in parte:
Va invitam sa contactati firma noastra de contabilitate din Bucuresti sa aflati mai multe de situatiile financiare anuale si despre ce fel de rapoarte financiare sunt necesare pentru companii. De asemenea, puteti intra in legatura si cu firma noastra de audit in Bucuresti.