Inregistrare in scopuri de TVA la nivel intracomunitar

Registrul operatorilor intracomunitari a fost desfiintat in anul 2017, asadar persoanele impozabile din Romania care efectueaza operatiuni intracomunitare nu mai au obligatia de inregistrare inainte de a efectua orice achizitie de acest tip, fie ea de bunuri sau de servicii. Tot din anul 2017, codul TVA al companiilor din Romania este valabil in VIES (VAT Information Exchange System). Contabilii nostri din Bucuresti va pot oferi mai multe detalii cu privire la desfiintarea acestor obligatii dar si a suspendarii declaratiilor informative care erau necesare pentru operatori.

Obligativitatea inregistrarii in scopuri de TVA la nivel intracomunitar

Achizitiile de la un furnizor din Uniunea Europeana pot fi efectuate fara TVA in cazul in care atat cumparatorul cat si furnizorul au un cod TVA valid. Inregistrarea in scop de TVA pentru entitatile care prefera sa achizitioneze bunuri si servicii de la un operator din alta tara UE nu este obligatorie decat pentru acele achizitii care depasesc o anumita valoare in fiecare an. In acest moment, exista doua situatii distincte pentru companiile din Romania, una in care sunt nevoite sa se inregistreze in scop TVA si o alta in care acest pas nu este neaparat necesar. Lista de mai jos prezinta cele mai importante detalii legate de obligatiile existente pentru entitatile de la noi din tara:

  • achizitii sub 10.000 EUR pe an: in aceasta situatie, compania nu este nevoita sa se inregistreze in scop de TVA.
  • achizitii peste 10.000 EUR: inregistrarea in scop TVA trebuie solicitata si trebuie obtinut fie un cod TVA special, fie unul normal.
  • schimbarea perioadei fiscale de plata TVA: companiile care sunt deja platitoare de TVA dar au ales plata trimestriala vor fi nevoite sa treaca la o plata TVA lunara in cazul in care efectueaza o achizitie intracomunitara.
  • calcularea plafonului: suma de 10.000 de euro consta in valoarea totala (fara TVA) a tranzactiilor din alte state europene precum si valoarea importului bunurilor in Romania. Nu sunt incluse achizitiile intracomunitare de produse accizabile, nici cele de mijloace noi de trasport. Sunt scutite si achizitiile de bunuri second hand, opere de arta si antichitati (pentru acestea se aplica alt regim) dar si achizitia de bunuri a caror livrare a inclus si instalare sau montaj in Romania.

Contabilii nostri din Bucuresti va pot ajuta cu detalii suplimentare despre situatiile care nu sunt luate in considerare in cazul calculului plafonului de 10.000 de Euro. O situatie speciala exista in cazul intreprinderilor mici inregistrate in scopuri TVA pentru servicii intracomunitare dar care nu au atins plafonul de 10.000 euro pe an. Pana la atingerea acestei sume nu se va comunica codul de inregistrare in scopuri TVA.

Pentru detalii despre Codul Fiscal si prevederile acestuia asupra inregistrarii in scopuri de TVA puteti intra in legatura cu firma noastra de contabilitate din Bucuresti. Iata si un infografic cu detalii despre TVA:

cum-se-face-inregistrarea-in-scopuri-de-tva-1.png

Plata TVA pentru achizitiile intracomunitare

TVA-ul pentru achizitiile intracomunitare de bunuri este evidentiat in decontul de TVA. Sumele vor fi incluse in evidentele fiscale si contabile ale companiei. Mentiunea pentru aceste tipuri de tranzactii va fi „taxare inversa” – nicio plata a TVA-ului intre furnizor si prestator. Beneficiarul unor astfel de tranzactii poate, in unele cazuri, sa deduca taxele.

Echipa de la firma noastra de contabilitate din Bucuresti va poate oferi informatii detaliate despre noile prevederi din noul Cod Fiscal, mai ales cu privire la modul in care operatorii sunt nevoiti sa evidentieze tranzactiile in decontul de TVA, atat taxa colectata cat si taxa deductibila, pentru achizitiile intracomunitare.

Firma noastra de audit in Bucuresti va sta la dizpozitie cu serviciile necesare pentru raportarea corecta a situatiei financiare. Un audit financiar, de exemplu, poate fi executat de expertii nostri care vor analiza o serie de documente ale companiei. Raportarea finala va fi prezentata managerilor si directorilor firmei, urmand ca apoi sa actioneze in functie de masurile ce necesita implementare. Discutati mai multe despre aceste proceduri cu unul din specialistii nostri.

Ce este taxarea inversa?

Simplificarea platii unei taxe se poate face cu ajutorul taxarii inverse. Acest lucru presupune ca nu este nevoie sa se faca o plata de TVA intre furnizor si beneficiar atunci cand se face o livrare. Insa, beneficiarul va avea in vedere taxa aferenta intrarilor care poate fi dedusa la un moment dat. Ceea ce este important de notat teste faptul ca factura achizitiei respective (oferita de furnizor) va trebui sa contina mentiunea “taxarea inversa”. Mai multe detalii despre taxare inversa si despre obtinerea unui certificat de inregistrare TVA intracomunitar puteti afla de la echipa noastra de contabili din Bucuresti

Persoanele care au nevoie de alte servicii pentru dezvoltarea afacerii lor, cum ar fi de servicii de programare pentru crearea unui site sau a unei aplicatii mobile pentru Android sau iOS, sunt invitate sa-i contacteze pe partenerii nostri – Aplicatii-Mobile.com.

Ce reprezinta codul intracomunitar TVA?

Potrivit Codului Fiscal, articolul 317, codul TVA intracomunitar este un cod special si mai exact un numar de identificare ce este obtinut de firmele care nu platesc aceasta taxa si care pot face tranzactii in Uniunea Europeana cu alte companii. Este o obligativitate inregistrarea de TVA intracomunitar ca persoana impozabila, dar neplatitoare de TVA, insa, in anumite conditii. Astfel, achizitiile intracomunitare care se depasesc 10.000 de euro necesita acest cod de TVA intracomunitar, daca furnizorul din Uniunea Europeana este platitoare de impozit. Daca aveti nevoie de un certificat de inregistrare TVA intracomunitar, intrati in legatura cu specialistii de la firma noastra de contabilitate din Bucuresti.

Poate fi anulat codul TVA intracomunitar?

Sigur ca da, se poate solicita anularea certificatului de inregistrare TVA intracomunitar daca nu doriti prelungirea inregistrarii sau daca achizitiile intracomunitare nu depasesc plafonul mai sus amintit. Un astfel de cod TVA se anuleaza si in cazul companiilor care isi inceteaza activitatea economica in Romania. Mai multe detalii despre anularea codului TVA intracomunitar aflati de la expertii nostri contabili din Bucuresti.

Subliniem importanta obtinerii unui cod de TVA intracomunitar pentru persoanele sau companiile care urmeaza sa efectueze achizitii mai mari de 10.000 de euro. Tot ce trebuie sa stiti despre inregistrarea in scop de TVA intracomunitar se poate afla de la echipa noastra de contabili din Bucuresti. Expertii de la firma noastra de contabilitate din Bucuresti va pot indruma de la bun inceput si explica toti pasii obtinerii unui certificat de inregistrare TVA intracomunitar.

Ce este VIES?

VIES este VAT Information Exchange System sau Sistemul de Schimb de Informatii privind TVA, implementat de Comisia Europeana. Acest sistem permite cautarea si verificarea companiilor pentru a vedea daca au cod TVA pentru tranzactiile intracomunitare de pe teritoriul Uniunii Europene.

De ce sa investiti in Romania?

Investitorii straini apreciaza un climat de afaceri optim care ofera beneficii diverse. Asa este si cazul Romaniei, membra a Uniunii Europene inca din anul 2007. Pozitia strategica a Romaniei este un avantaj serios cand vine vorba de transport si infrastructura pentru dezvoltarea diferitelor afaceri, cu acces catre marile piete internationale. Mai mult decat atat, forta de munca experimentata si echilibrata, sistemul de taxare avantajos, costurile scazute pentru infiintarea unei afaceri in comparatie cu alte tari din UE si stimulentele oferite de catre guvernul roman investitorilor straini reprezinta cateva dintre beneficiile demne de luat in considerare de catre antreprenorii de peste hotare. Turismul, agricultura, domeniul IT, industria prelucratoare si constructiile sunt cateva sectoare de interes major pentru investitorii straini care doresc sa isi dezvolte afacerile in Romania si sa se bucure de profituri generoase.

Startup-urile sunt de interes atat pentru micii antreprenori locali, dar si pentru cei straini, datorita oportunitatilor oferite in acest domeniu, cu sustinere destul de importanta din partea guvernului roman. Astfel, piata de startup-uri din Romania este deja apreciata la nivel international si se afla in plina expansiune. Firma noastra de contabilitate din Bucuresti va poate oferi mai multe informatii.

Alegeti serviciile contabililor nostri din Romania

Serviciile de contabilitate sunt importante pentru orice fel de companie infiintata in Romania. In locul crearii unui intreg departament de contabilitate in firma este recomandata externalizarea acestor servicii pentru a beneficia de mai multe avantaje si de suportul unei echipe de specialisti cu experienta in acest domeniu. Consultanta fiscala, audit, planificare financiara, administrarea resurselor umane, suport in vederea inregistarii din punct de vedere taxe, monitorizarea financiara a companiei, iata doar cateva dintre serviciile oferite de echipa noastra de contabili din Bucuresti. Cei care lucreaza cu noi se pot baza pe profesionalism, eficienta, confidentialitate si transparenta de la bun inceput pentru ca atentia noastra se indreapta catre cele mai bune rezultate pentru clientii nostri.

Contabilii nostri din Bucuresti va pot explica in detaliu pasii pentru inregistrarea in scopuri de TVA atat la nivel nationalcat si la nivel intracomunitarContactati-ne pentru detalii complete.