Operatiunile economice desfasurate in hoteluri trebuie sa fie efectuate in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 si ale Codului fiscal. Considerand ca in cadrul unui hotel se desfasoara activitati distincte, acestea trebuie evidentiate in mod separat in contabilitate. Acestea ar trebui, de asemenea, impartite in diferite grupe:
Astfel, grupa alimentatiei publice va cuprinde activitatile economice ale restaurantului, cea a comertului va reflecta activitatile economice ale barului, iar cea de prestari servicii – cazarea in hotel. De obicei, in cadrul unui hotel vor fi intalnite toate cele trei activitati.
Principalele activitati care compun serviciul hotelier sunt:
De obicei, aceste activitati se intrepatrund, prin urmare si circuitele lor economice vor avea anumite puncte comune la un moment dat.
Contabilitatea activitatii de cazare va fi impartita in operatii de rezervare si inchiriere a spatiilor de cazare si operatii de urmarire si incasare a tarifelor in functie de serviciile prestate. Aceste operatiuni vor fi evidentiate in sisteme informatice create special pentru activitatile hotelurilor.
Inregistrarile contabile in cadrul hotelurilor trebuie sa ofere informatii despre originea si nivelul cheltuielilor si a surselor de venituri. Astfel, serviciul de contabilitate trebuie sa contina urmatoarele elemente:
In cadrul hotelurilor care ofera servicii complexe, serviciul de contabilitate poate fi administrat de mai multe departamente care trebuie sa colaboreze in permanenta.
Pentru servicii de contabilitate personalizate puteti contacta firma noastra de contabilitate din Bucuresti.